V dnešnom výbere tovaru a jeho následnej kúpe rozhoduje predovšetkým výhodná, niekedy až nápadne nízka cena. Táto zľava je hlavným lákadlom pre oči kupujúcich, čiže nás. Väčšina výrobcov si tento fakt uvedomuje a podľa toho sa i prispôsobí.
Veď my sami dávame najavo, že túžime po lacnom produkte, tak prečo by nám nevyhoveli?
Takže logika výroby tovaru je nastavená týmto spôsobom:
Vyrobiť čo najviac kusov, čo najrýchlejšie, aby mali na oko príťažlivý dizajn, no pritom zohnať najlacnejší materiál, z ktorého sa produkt vyrobí.
Samotnej kvalite sa teda venuje minimum času.
No záleží i od toho, o aký druh tovaru sa jedná.
Niekedy sa tovar s nízkou cenou fakt oplatí. Hlavne ak je naň zľava v obchodnom dome, z dôvodu potreby vypredania daných produktov. Alebo napríklad cez letné obdobie v Tescu kúpime ľadové korčule, či ventilátory za neuveriteľne zníženú cenu. V takomto prípade sa to oplatí. Tovar je zlacnený z dôvodu, že ho cez zimné obdobie nikto nevyhľadáva, no potrebujú ho predať. Zato ak príde letný čas, tieto produkty oceníme a zistíme, že sú v naprostom poriadku.
No existujú i prípady, kedy je produkt zbytočne predražený. Elektronika i spotrebiče sa vyrábajú takým štýlom, aby sa pokazili po piatich rokoch a my si budeme musieť kúpiť tovar opäť. Pretože inak, ak by si každý človek kúpil daný spotrebič len raz za život, firmy by skrachovali. Preto sú vyrobené s týmto limitom piatich rokov. V inom prípade, ak sa nám elektro nepokazí, po piatich rokoch ho nahradia produkty, ktoré budú aktuálne a my sa s tým našim budeme cítiť, ako by sme žili v praveku.
Ak teda dnes kúpime predraženú elektroniku, za päť rokov už bude mať aj tak minimálnu hodnotu. Preto by bolo vhodnejšie vyhnúť sa i tomu najdrahšiemu tovaru. Skrátka vyhľadať tovar, ktorý je zľacený z dôvodov, ktoré nesúvisia so s znížením kvalitu, alebo nájsť ten zlatý stred, čiže priemerný produkt, s priemernou cenou, no pritom aktuálny a pomerne výkonný a hlavne využiteľný.