Je veľmi pravdepodobné, že ak sa zaoberáte internetovým marketingom, tak ste sa už niekoľkokrát stretli s pojmom SEO (Search Enigne Optimization). A vlastne sa s ním stretávajú aj laici, ktorí sa zaujímajú o to, ako vlastne funguje internet a hlavne internetové vyhľadávače.
V preklade je SEO optimalizáciou pre vyhľadávače. Úkonom, ktorý sa postará o to, aby sa vaša stránka objavovala na vyšších miestach v organických výsledkoch hľadania. To so sebou následne prinesie pozitívum, akým je zlepšená viditeľnosť a fakt, že cez vyhľadávač vás nájde oveľa viac potenciálnych záujemcov.
Aj začínajúci web dokáže vďaka funkčne prevedenej optimalizácii predbehnúť konkurenciu a dostať sa na viditeľnejšie miesto v organických výsledkoch, ktoré vyhľadávač poskytuje ako najviac relevantné a kvalitné k hľadaným výrazom. Samotná optimalizácia je ale pomerne náročný a dlhodobý proces, zato však s dlhodobými účinkami aj niekoľko mesiacov potom, ako s ním skončíte. A zo získanej návštevnosti dokážete profitovať ešte dlhšie, získate zákazníkov a verejnosť získa lepšie povedomie o vašej značke a o tom, čo ponúkate.
Aby bol účinok SEO kompletný, musí pracovať s vnútornými a vonkajšími faktormi.
- On-page faktory sa zaoberajú úpravou samotného webu. Jeho štruktúrou, technickou stránkou a dizajnom.
- Off-page faktory sa zasa starajú o vonkajšie zdroje, najčastejšie používajú účinný linkbuilding, čiže prácu so spätnými odkazmi, ktoré budú smerovať k vám.
Obe kategórie spomenutých súčastí sú dôležité k tomu, aby sa váš web dostal na čo možno najvyššiu pozíciu v Google (či inom známom vyhľadávači). Vyhľadávače sa snažia svojim užívateľom poskytnúť relevantné a kvalitné výsledky zoradené v poradí, ktoré uznajú za najvhodnejšie pre užívateľa.
Súčasťou optimalizácie je tak kompletná seo správa, ale napríklad tiež copywriting Seolight a písanie či tvorba obsahu a textov, ktoré budú ideálne spĺňať požadované podmienky.