Technický miliardár Silicon Valley a výkonný riaditeľ spoločnosti Tesla Elon Musk na začiatku tohto mesiaca uviedli, že jeho spoločnosť by mala do konca júna dosiahnuť svoj 5 000 vozidiel za týždeň, čo by vyvolalo skepticizmus niektorých analytikov Wall Street.
Yoshio Ito, šéf divízie automobilov Panasonic, uviedol vo štvrtok na valnom zhromaždení spoločnosti, že došlo k „výraznému zlepšeniu výroby“, ktoré viedlo k príležitostnému nedostatku batérií (buniek).
Spoločnosť Panasonic je výhradným dodávateľom batériových článkov pre súčasné výrobné modely spoločnosti Tesla a vyrába ich v Japonsku, ako aj v tzv. Gigafactory spoločnosti Tesla v americkom štáte Nevada, ktoré spoločnosť Panasonic spoločne prevádzkuje.
Má tiež spoločnú továreň s Teslou na výrobu solárnych článkov a modulov v novej továrni v Buffale v New Yorku.
Ale viazanie jeho šťastia na Teslovu, ktorá sa potýkala s ťažkosťami v produkcii, niekedy vyzerala ako riskantná stávka.
Smrteľná nehoda v Kalifornii, ktorá začiatkom tohto roka zahŕňala vozidlo Tesla a ďalší na Floride minulý rok, priniesla regulačné preskúmanie a zranil akcie.
Tesla povedala začiatkom tohto mesiaca, že v celej spoločnosti znižuje niekoľko tisíc pracovných miest, pretože sa snaží znížiť náklady a dosiahnuť ziskovosť bez ohrozenia kritickej výrobnej rampy pre sedan, čo je detailne sledovaná metrika.
„Nepovedal by som, že omeškanie (v produkcii modelu Tesla 3) nemá žiadny vplyv na naše podnikanie, ale komunikujeme s Teslou a snažíme sa neustále zlepšovať výrobu,“ povedal Ito.
Spoločnosť Panasonic považuje batérie za ústredné v jej pláne na zvýšenie príjmov z automobilového priemyslu na 2,5 bilióna jenov do roku 2022 z 1,8 bilióna jenov (16,3 mld. USD) odhadovaných na tento finančný rok.
Aby sa znížilo riziko nadmerného spoliehania sa na spoločnosť Tesla, spoločnosť Panasonic sa spojila so spoločnosťou Toyota Motor Corp (7203.T), ktorá spoločne vyvinula batérie pre elektrické vozidlá.
Na stretnutí akcionárov výkonný riaditeľ spoločnosti Panasonic Kazuhiro Tsuga uviedol, že všetky pevné batérie, batérie ďalšej generácie považované za stabilnejšie, pravdepodobne nedosiahnu na automobilovom trhu v najbližšej dobe, aj keď sa spoločnosť zaoberala ich vývojom.
„Veríme, že môžeme naďalej zlepšovať výkonnosť dnešných lítium-iónových batérií aspoň do roku 2025,“ povedala Tsuga. Komercializácia všetkých polovodičových batérií po tomto pokroku nastane.
Toyota sa zameriava na komercializáciu všetkých pevných batérií do začiatku roka 2020.